On hauskaa kun liikkuu kaupungissa lasten kanssa, koko ajan ihmiset tuijoittaa ja katselee. Moni tulee kysymään jaksamisia jne.Olen kuullut ihmeitä kommenttejä esim.

"Ihana nähdä suomalaisia lapsia, kun nykyään on niin paljon ulkomaalaisia suomessa." (??)

"Voi kamalaa, onko niitä kaksi, voi sua raukka."

"Onko oikeita lapsia vai nukkeja?"

Toinen asia mikä minua ihmetyttää on miten henkilökohtaisia kysymyksiä tulee, esim

"Riittääkö sulla maitoa?"

Olen kuullu tota jo monta kertaa ihan vieraista ihmisistä. toinen ihme kysymys on

"Oliko spontaaniraskaus vai keinohedelmöitys?"

Suomalaiset jotka yleensä ei sanois sanaakaan yhtäkkiä kysyy imetyksestä ja lapsien tekemisestä. Minua ei henkilökohtaisesti haittaa mutta on hassua kun yhtäkkiä kaikkialle minne menen joku rupee juttlee. Kaupassa, bussissa, metrossa, kadulla kaikkialla.

Moni kysyy myös onko tyttöjä vai poikia, vastaan että tyttö ja poika ja vastaus on aina, MITÄ?

Yksi ainoa ihminen metrossa on sanonut pelkästään onneksi olkoon, hienoa ku olet saanut kaksosia. Kaikki muu on valittaneet puolestani kuinka työläistä ja rankkaa on kun on kahta vauvaa.

Huomaa myös että mustalaiset pitää lapsista, moni onnittelee ja heittää vitsejä kaksosista. Ensimmäinen kerta yllätyin koska yleensä ne ei puhuis minulle, mutta nyt siihenkin on totuttu ;)

Lapsien kanssa pitää olla kärsivällinen ulkona. Moni haluaa katsoa ja kysellä ja onnitella. Pitää vaan jaksaa kertoa samat asiat uudestaan ja uudestaan.

"Kyllä, ne ovat kaksosia! Kyllä, raskaus sujui hyvin! Kyllä jaksan huolehtia molemmista! Kyllä, on enemmän töitä kun on kaksi! Ei, ne ei ole identtiset!"